Nie radzimy sobie z usterkami

Żyjemy w dwudziestym pierwszym wieku. To czasy, w których technologia rozwija się w zawrotnym tempie. Chyba nigdy rozwój nie był aż tak szybki.Zmiany można dostrzegać już nie tylko na przestrzeni lat, ale nawet miesięcy a nawet tygodni. Niestety wielu osobom bardzo trudno jest za tak szybką zmianą nadążyć. Niektórzy nie chcą, ponieważ nowoczesne technologie ich w ogóle nie interesują, natomiast są też tacy, którzy pomimo szczerych chęci nie są w stanie nadążyć za postępem technologicznym. A rozwój technologiczny jest bardzo zauważalny. Pomimo, że są osoby które deklarują niechęć do nowoczesnych technologii to chyba każdy z nas w jakimkolwiek stopniu z nich korzysta. Otaczamy się przedmiotami, które mają za zadanie ułatwić nam codzienne życie. Coraz częściej praca, którą wykonywał człowiek zastępowana jest przez maszyny. Dziś już nikt z nas nie myśli o tym żeby funkcjonować bez tak podstawowych urządzeń jak na przykład pralka, czy telefon komórkowy
Niestety nadal wiele osób nie nadąża za nowoczesną technologią. Niektórzy ludzie mają problemy z obsługą urządzeń, bez których codzienne życie jest o wiele trudniejsze. Pomimo, że chętnie korzystają na przykład z internetu to w razie jakichkolwiek awarii są bezradni. Oczywiście wiadomo, że każdy z nas nie ma szerokiej wiedzy w danej dziedzinie, jednak nadal są takie osoby, które nie potrafią odpowiedzieć nawet na tak proste pytania jak to, „jak zresetować router”. Pomimo tego, że dziś bardzo duża część naszego życia odbywa się za pomocą internetu to wiele osób w trakcie tak podstawowej awarii jaką jest zawieszenie się routera nie potrafi sobie samodzielnie poradzić. Oczywiście każdy operator ma w swoim zespole osoby, które zajmują się różnego rodzaju usterkami, jednak tego typu pracownicy zanim rozpatrzą awarię zawsze mają najpierw obowiązek upewnić się czy klient samodzielnie nie może rozwiązać problemu choćby poprzez zresetowanie modemu.Dopiero kiedy upewnią się, że klient sam nie jest w stanie naprawić usterki wzywają pomoc techniczną. Gdyby każdy z Nas zanim zadzwoni na infolinię wiedział, że powinien najpierw samodzielnie spróbować zresetować swoje urządzenie to z pewnością do konsultantów dzwoniłyby jedynie osoby, które naprawdę potrzebują ich pomocy. Dzięki temu, nie zajmowaliby się oni czasochłonnymi zleceniami polegającymi jedynie na tym, żeby wytłumaczyć klientowi w jaki sposób powinien wyłączyć router. To z pewnością podniosłoby jakość obsługi, ponieważ dzięki temu czas oczekiwania na połączenie z konsultantem by się znacznie skrócił.
Wbrew powszechnemu myśleniu za nowoczesną technologią nie nadążają nie tylko osoby starsze. Młodzi ludzie, również są coraz mniej techniczni. Ich jedynym ratunkiem jest wujek google. Jednak w momencie braku połączenia z internetem stają się oni bezradni i nie potrafią sobie poradzić samodzielnie z problemem. Umiejętność myślenia i rozwiązywania problemów bez internetu staje się dla nich wyzwaniem nie do pokonania. Dlatego dopóki nasze społeczeństwo nie nauczy się myśleć samodzielnie, a nie zwalać wszystkiego na maszyny, to pracownicy tacy jak konsultanci na infoliniach nie mogą narzekać na brak pracy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *