Babiniec Cafe Strona Główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy ze snem i generalnie z odpoczynkiem...
Autor Wiadomość
Madeleine Wysłany: 2016-03-16, 12:19   

Starsza Kobieta


Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 8789
ziel_lena napisał/a:

Myślę, że nie do końca się rozumiemy - tu nie chodzi o to, że w tej kawalerce jest tyle pracy, tu chodzi o to, że przychodzę do domu i po prostu zdycham, przez pierwsze ok. półtorej godziny nie robię nic z tych rzeczy, którą mogłabym zrobić właśnie wtedy, a nie wieczorem.
Bo jestes potwornie spiaca, niestety. Nawet nie tyle zmeczona praca, co spiaca.
Ja tez tak mam w dni, kiedy spie <6h - jedyne, to na co mnie stac, to polozenie sie i taka wegetacja. Zasnac nie potrafie.
Metody radzenia sobie sa jednak jasne - po pierwsze wysypiac sie, po drugie - wykorzystac ten czas bez wyrzutow sumienia. Jesli nie masz sily palcem ruszyc - wez sobie laptopa czy smartfona i spedz ten czas MILO, po prostu delektujac sie spokojem (a przy okazji zalatwiajac rzeczy, do ktorych siadasz normalnie wieczorem). Bez wyrzutow sumienia. To raz :)

Po drugie - nie wierze, ze musisz codziennie sprzatac czy gotowac. Ile czasu zajmuje cale sprzatanie? pewnie ze 2h tygodniowo. Trudno, odpusc to w tygodniu (bo masz wrazenie, ze ciagle jest cos do zrobienia, a nigdy idealnie czysto). Prania wychodza ze 3 tygodniowo. Wniosek prosty - 2 w weekend, jedna w tygodniu, tak samo zakupy nie codziennie, tylko w sobote plus z raz w tygodniu do dokupienia. I zejdzie Ci z glowy duze obciazenie pt. musze cos zrobic. W sobote przy okazji obiadu zrob wiecej i zamroz, bedzie na powiedzmy srode. I serio, potrzebujesz odpoczynku chocby w weekend takiego pt. nic specjalnego nie robimy.

Gdzie chodzisz trenowac, do klubu? moze moglabys przesunac treningi na rano, przed praca. Fakt, musialabys wstawac wczesniej - ale mialabys perspektywe wolnego popoludnia i wieczoru. Idealnie to trening faktycznie zaraz po pracy, ale mi tez to rzadko kiedy wychodzi. Potrzebuje te 2h przerwy. Tyle, ze po treningu kapiel, do lozka i ewentualnie poczytac.
 
 
ziel_lena Wysłany: 2016-03-16, 18:24   

Poważnie uzależniona


Jak do nas trafilas?: z G.
Wiek: 31
Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 2971
Skąd: Dirty Danzig
Madeleine napisał/a:
Gdzie chodzisz trenowac, do klubu? moze moglabys przesunac treningi na rano, przed praca


na basen, do klubu już tez mogę, lekarz mi juz pozwolił. Przed praca byloby kiepsko, bo wstaję o 6...

Mam teraz przymusowe kilka dni odpoczynku - pierwszy raz od ponad 4 lat jestem na L4, bo obudziłam sie dzis z goraczką. Poszłam do pracy tylko dlatego, że miałam umówione spotkanie z klientką, potem do lekarza. Wróciłam do domu i spałam do 18 z hakiem. Może się trochę zregeneruję do poniedziałku :) Zawsze to coś :) aczkolwiek czuję się troche jak na wagarach...

Madeleine napisał/a:
Po drugie - nie wierze, ze musisz codziennie sprzatac czy gotowac


tak, jak pisałam wcześniej - codziennie robie coś, ale nie są to jakies spektakularne porzadki. Na szczęście od jakiegoś czasu mamy zmywarke, więc to mi odeszło - kiedys potrafiłam zmywac późnym wieczorem, żeby rano mi w kuchni nie smierdziało. Teraz tylko drewno i teflon. Nie wiem, ile czasu zajmuje sprzatanie i gotowanie, bo nie sprawdzalam tego nigdy. Wczoraj wieczorem np. robiłam obiad na dziś i segregowałam czyste pranie (a wlasciwie kilka prań) i zajelo to ze dwie godziny, ale to wiem tylko dlatego, że w międzyczasie przelecialy dwa programy, ktore oglądamy czasem z mężem i jednym okiem sobie zerkałam.

behemot napisał/a:
A odnosząc się jeszcze do "boję sie, że zaśpię" - zaśpisz i co się stanie? Nie nastawisz prania? Na pewno znajdziesz coś innego do ubrania na kolejny dzień.


pisalam o sytuacjach, kiedy mam coś zaplanowanego na popoludnie, czyli w domyśle wspomniane wyżej treningi i terapia.
Jak zaspię na terapię, przepada mi wizyta i kasa.
Jak nie odwołam rezerwacji na basenie, to mogę mieć problem ze zrobieniem kolejnej... itp itd.




Makulatura - to, co na 100% wyniesiesz ze studiowania. ;-)
 
 
ziel_lena Wysłany: 2016-04-30, 08:32   

Poważnie uzależniona


Jak do nas trafilas?: z G.
Wiek: 31
Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 2971
Skąd: Dirty Danzig
Tak tylko donosze po czasie, że prawdopodobnie to kolejny problem związany z tarczycą :/ Jestem w trakcie badań.

Dzięki Alix wgryzłam się w temat - dziękuję. Niestety, wychodzi na to, że lekarz 2 lata temu po prostu mnie olał :/

Probuję odzyczaić się od drugiej kawy, tej popołudniowej. Wczoraj mały sukces - zamiast standardowej kawy po pracy, poszłam sobie o 18 na siłownię. Padłam w domu po 22, obudziłam się rano wyspana. Cudowne uczucie :love:




Makulatura - to, co na 100% wyniesiesz ze studiowania. ;-)
 
 
Aloreszeka Wysłany: 2016-11-08, 13:21   
Pampersa mi dali i nowym nazwali


Dołączyła: 08 Lis 2016
Posty: 5
Te mam niestety problemy ze snem. Kładę się bardzo późno spać a potem ciężko wstać :/
 
 
maksik Wysłany: 2016-11-14, 10:17   
Pampersa mi dali i nowym nazwali


Wiek: 30
Dołączyła: 14 Lis 2016
Posty: 12
To prawda z tą aktywnością fizyczną od kiedy zaczęłam biegać to śpię jak anioł :)
 
 
igsa Wysłany: 2016-12-08, 10:14   
Pampersa mi dali i nowym nazwali


Wiek: 31
Dołączyła: 07 Gru 2016
Posty: 4
Najważniejsze jest dotlenienie, i tak jak wyżej sport. Jak się porządnie zmęczymy to zaśniemy w sekundę:)
Ostatnio zmieniony przez Blutka 2016-12-08, 10:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



forumla.pl - fora internetowe
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group