Babiniec Cafe Strona Główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Thuja a może coś innego?
Autor Wiadomość
Atir Wysłany: 2012-03-17, 09:26   Thuja a może coś innego?

Starsza Kobieta

Potrzebuję pomocy :padam:
Mamy dość duży ogród, z jednej i drugiej strony domu.
Do niedawna po lewej były tylko jabłonie. Teraz mąż wyciął kilka i zrobilo się pusto. Tym gorzej, że z tej strony mamy blisko sąsiadów a oni zaraz przy naszym ogrodzeniu mają swoja altane, w której przesiadują całe lato.
No i mam pytanie czym oprócz sławetnej thuji można się obsadzić? Świerki i modrzewie odpadają.
Jest coś, co będzie zielone cały rok? I przy czym się nie trzeba napracować jak np: przy żywopłocie? :oczami:
Znaczy sadzę i samo rośnie. O.
Jeśli thuja to jaka? Chcę by nie rosła jakoś b. wysoko. Mamy już świerki wysokie na 1,5 domu i jest problem.
Takie coś 2-3 metry by mnie zadowoliło.
Czy sadzenie za ok. 2 tyg. będzie jeszcze oki? czy już jest późno?
Sorry ale jestem zielona w temacie roślin :zawstydzony:

Z drugiej strony ogrodu mamy te leszczyny (na które juz tyle narzekałam) i orzechy włoskie. Tam nie muszę się jakoś szczególnie odgradzać ale leszczyny w tym roku wycinamy.
Orzechy chyba bym sobie zostawiła :niepewny:
I też nie mam pomysłu co można posadzić wzdłuż ogrodzenia (ze 30m), żeby to "jakoś" wygladało, komponowało się z ewentualnymi orzechami, było mało pracochłonne?
Błagam tylko nie do ery mi każcie :hyhy:

nowe OBNIŻKI.
obniżka u Weroniki

.

MiuMiu Wysłany: 2012-03-17, 09:49   

On znów gotuje bo ja wciąż netuje

Jeśli nie chcesz mieć dużo roboty to ja bym Ci poleciła Winobluszcz pięciolistkowy, wygląda pięknie o każdej porze roku (przebarwia się na czerwono), rośnie szybko, nie potrzebuje jakiś szczególnych warunków. W zasadzie przycinasz za długie pędy, grabisz opadające liście i tyle. Jeśli twoje ogrodzenie jest z siatki to pewnie trzeba by je wzmocnić jakimiś linkami stalowymi, żeby od ciężaru się nie wybrzuszyło.

Syn i Synek

Atir Wysłany: 2012-03-17, 10:33   

Starsza Kobieta