Babiniec Cafe Strona Główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka karma dla kota?
Autor Wiadomość
MarMaja Wysłany: 2013-03-13, 12:52   

Starsza Kobieta


Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 3796
darkbulka, to Twoje podejrzenie, czy diagnoza lekarza?
Co podwałaś kotu?




KOMU KSIĄŻKĘ? KOMU? :D Fruziaki :love:
Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w marzenia! :cwaniak:
 
 
Blutka Wysłany: 2013-03-13, 12:56   

Starsza Kobieta


Dołączyła: 01 Wrz 2008
Posty: 12039
Wszystkie moje koty zawsze miały lekki łupież wiosną, kiedy zaczynały linieć na lato.
 
 
darkbulka Wysłany: 2013-03-13, 13:25   
Starsza Kobieta


Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 7425
to moje podejrzenie.
a lupiez Irena ma non stop :/
teraz jest u mojej mamy od kilku mcy, juz na stale. Ja jak i mamam dajemy tylko RC, no czasem jakas mokra saszetke, ale to od swieta. Mojej mamy kot nie ma nic po RC.
 
 
MarMaja Wysłany: 2013-03-13, 13:48   

Starsza Kobieta


Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 3796
darkbulka, pytałam jaką konkretną karmę RC podajesz, bo ich jednak sporo jest ;)

Idź z nim jednak do lekarza. Nie ma sensu zmieniać karmy w ciemno na stałe, albo robić nietrafione próby.
I tak trzeba kota najpierw wyleczyć, aby później podać mu coś innego - a być może już na stałe zostanie na karmie weterynaryjnej a nie zwykłej.
Jeśli chcesz zmienić na własną rękę to zacznij jednak od bardziej specjalistycznych.
Możesz kotu podać tą http://www.kar-ma.pl/dla-...l_205_1590.html
lub tą http://www.kar-ma.pl/dla-...l_205_1572.html
Nie trzeba kota przyzwyczajac do karmy - zmienić można od razu.

Objaw skórny może być też efektem stresu i na to jest taka:
http://www.krakvet.pl/roy...lm-p-13836.html

Moja fruźka miała mocną alergię ze stresu, chociaż też myśleliśmy na początku, że to efekt nieodpowieniej dla niej karmy.




KOMU KSIĄŻKĘ? KOMU? :D Fruziaki :love:
Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w marzenia! :cwaniak:
 
 
aguli Wysłany: 2013-03-13, 14:42   

Rodzina głoduje, bo ja netuje


Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 1334
darkbulka, jak u mojego kota pojawił się łupież to nasza weterynarz zdiagnozowała to jako objaw stresu. I faktycznie wtedy akurat wprowadzili sie obok nowi sąsiedzi, mieli remont, dużo było hałasu i wiercenia w ścianach.
Skoro kotka zmieniła miejsce to może być tym zestresowana. Nawet jesli od przeprowadzki minęło już kilka miesięcy.




:)
<3 :)
[/url]
 
 
darkbulka Wysłany: 2013-03-13, 18:01   
Starsza Kobieta


Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 7425
kurcze to mam zgryza. stres? tylko ze ona lupiez miala jeszcze przed wyprowadzka....

a RC mielismy dla kastratow nie wychodzacych z domu (u nas nie wychodzila), a potem dla kotow wychodzacych z domu, i jeszcze dla kotow jedzacych szybko i grubych :cool2:

moze faktycznie przejdziemy na tego RC hypoalergicznego. Irka miala zdiagnozowana alergie, wymiotowala zarciem ktore jej nie sluzylo i za rada weta przeszlimy na RC

a myslalam tez nad ta Orijen.....juz nawet chcialam zamawiac

edit: maz twierdzi ze Irka miala od zawsze lupiez, raz mniejszy raz wiekszy ale miala.....
 
 
MarMaja Wysłany: 2013-03-13, 18:32   

Starsza Kobieta


Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 3796
darkbulka napisał/a:
Irka miala zdiagnozowana alergie, wymiotowala zarciem ktore jej nie sluzylo

ale może mieć ogólną alergię na zboża, które są w std karmach i może się to objawiać skórnie i jelitowo. Byc moze RC na układ pokarmowy działał lepiej niż inna karma, ale na skórę niekoniecznie.
Poza tym, jeśli jadła szybko to faktycznie najłatwiejsza do wyeliminowania była reakcja układu pokarmowego
Karma hipoalergiczna powinna poprawić sprawę, ale nie będzie to też od razu. Przeważnie potrzeba 2-3 miesiące na zauważalne efekty. Przez 1 miesiąc normuje się wchłanianie, a później dopiero zaczyna się poprawa.




KOMU KSIĄŻKĘ? KOMU? :D Fruziaki :love:
Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w marzenia! :cwaniak:
 
 
Alma_ Wysłany: 2013-03-13, 18:36   

Starsza Kobieta


Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 4490
darkbulka, a dlaczego się wyprowadziła?

Z Orijenem uważaj, zamów małą saszetkę na próbę. Moje nie biorą tego do pysków, jak mieszałam z ich ulubioną karmą, to wypluwały Orijena obok misek :oczami:

Daję tę:



Hill's Nature's Best

Co do łupieżu - Zuzka też miewa, ze stresu właśnie, potrafi dostać łupieżu w pół godziny, np. po drodze do lekarza.




 
 
darkbulka Wysłany: 2013-03-13, 18:44   
Starsza Kobieta


Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 7425
Alma_ napisał/a:
darkbulka, a dlaczego się wyprowadziła?

niestety Leon jest alergikiem siersc kocia i psia. dawalismy Irence i Leonowi szanse (jakies 2 lata po pierwszym zdiagnozowaniu), ale z racji ze Leonowi bylo gorzej z bolem serca, placzem calej rodziny, postanowilismy ja oddac mamie. tam ma raj, ma "kuzynke" Felicje, moze wychodzic na dwor, no i babcia jest non stop w domu ;)

MarMaja, czytam walsnie ze taka karma powinna byc podawana wg zalecen weta i pod jego stala kontrola.

poza tym Irena jest piekna, ma super futro, wypasiona na maksa, radosna, no koci ideal ;) wiec ten stres mi zabil gwozdzia.
moze zamowie poprostu dwie karmy tego Ojrena i RC alergicznego
 
 
MarMaja Wysłany: 2013-03-13, 18:53   

Starsza Kobieta


Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 3796
darkbulka napisał/a:
MarMaja, czytam walsnie ze taka karma powinna byc podawana wg zalecen weta i pod jego stala kontrola.

no przecież coś muszą napisać ;) skoro to karma tzw. weterynaryjna. Ludzie karmiliby czym podleci, jakby nie było chociaż minimum ostrzeżeń.

Przerabiałam temat alergii skórnych na swojej Fruźce. Karma nie zaszkodzi na pewno.
Kwestia jest tylko taka, że może ten łupież jest bardziej ze stresu, a wtedy to bardziej nadałby się Calm (też weterynaryjna ;) , ale również możesz spokojnie karmić nią kota normalnie, nawet caly czas). Wet najczęściej w takich przypadkach i tak ogranicza sie do zalecenia karmy a stosujesz ją wg opisu na opakowaniu.

Nie mieszaj karm! Zamów najpierw jedną, później drugą, bo inaczej nie sprawdzisz, czy działają/nie działają.
Moja Fruźka też miała piekne futro na zewnątrz a na skórze strupki, bo miała liszaj.




KOMU KSIĄŻKĘ? KOMU? :D Fruziaki :love:
Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w marzenia! :cwaniak:
 
 
darkbulka Wysłany: 2013-03-13, 18:56   
Starsza Kobieta


Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 7425
MarMaja, dzieki wielkie za porady. to zamowie tego RC i zobaczymy. mamy Felicja sila rzeczy tez bedzie w takim razie na niej, bo jedza z jednej miski ;)
 
 
darkbulka Wysłany: 2013-11-26, 05:49   
Starsza Kobieta


Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 7425
Madeleine, nadal polecasz Mastery? w koncu ja znalazlam i sie zastanawiam nad kupnem. Jakie worki kupujesz? jakiej wielkosci?
 
 
Alma_ Wysłany: 2014-02-27, 19:08   

Starsza Kobieta


Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 4490
Fajne zestawienie karm kocich z opisem: http://forum.kocie-hospic...c.php?f=3&t=365

My sie przerzucilismy jakiś czas temu na Taste of the Wild - polecam :) Kotom smakuje (w przeciwieństwie do Orijena, którym pluly), futra piękne, humory dopisują ;)




 
 
MarMaja Wysłany: 2014-02-27, 20:46   

Starsza Kobieta


Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 3796
Alma_ napisał/a:
My sie przerzucilismy jakiś czas temu na Taste of the Wild - polecam

zamówiłam na próbę na razie 7kg (z dziczyzną), bo jak porównałam cenę i wagę naszej aktualnej karmy to wyszło mi, że za 2x6,8kg dopłacam jedynie 30zł a mam więcej karmy i lepszej :zdziwko:
Nie wiem tylko co futrzaki powiedzą na zmianę, bo one mają dziwne upodobania ;)
Jakby co to zgłaszam się Alma_ do Ciebie z odsprzedażą :hyhy:




KOMU KSIĄŻKĘ? KOMU? :D Fruziaki :love:
Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w marzenia! :cwaniak:
 
 
Alma_ Wysłany: 2014-02-28, 00:23   

Starsza Kobieta


Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 4490
MarMaja, spoko ;) mnie tez zaskoczyło, ze karma bezzbozowa jest prawie 3x tańsza od dużo gorszej, zbożowej, która podawalismy wcześniej :zdziwko:




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



forumla.pl - fora internetowe
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group