Babiniec Cafe Strona Główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Lista pytań przy poszukiwaniu sali
Autor Wiadomość
sara_m Wysłany: 2012-08-31, 12:13   

Pampersa mi dali i nowym nazwali


Wiek: 30
Dołączyła: 10 Sie 2012
Posty: 7
Jako, że my rezerwowaliśmy salę dwa lata wcześniej ( a podejrzewam, że są tu na forum takowe osoby;) ) zadawane przez nas pytania brzmiały:
1. czy zajdą jakieś zmiany odnośnie sali ( zmiana wystroju, remont)
2. czy umowa zawiera sztywną cenę za osobę( żadnych podwyżek, no i niestety obniżek, ale na to nie ma co liczyć )
3. akustyka sali ( tu już więcej zespół muzyczny może powiedzieć)
4. sprawdzaliśmy czy ktoś ze znajomych miał "tu" wesele

a cała reszta pytań jest już podobna do tych co dziewczyny pisały :)

Ale te pytania przeważyły na wyborze naszej sali, gdyż upatrzyliśmy sobie trzy i nie mogliśmy się zdecydować. Całą resztę odrzucaliśmy od razu na wstępie przeglądając tylko strony internetowe. Wyleciały za to że np. parkiet w płytkach, stół dla młodych odstawiony od gości bez możliwości przestawienia, albo że są kolumny rozsiane po całej sali tanecznej;) Upierdliwe podejście, ale dzięki temu szybko wybraliśmy salę. Najlepsze były odpowiedzi na nasze pytania...jeden odpowiedział na pytanie nr 1: "no może firanki zmienię", drugi "a bo ja wiem co to będzie, może walutę nam zmienią"... Wygrała sala z odpowiedzią: "będzie dodatkowy trzeci klimatyzator, podwieszany sufit, malowanie ścian i wyremontowany parkiet". Przynajmniej wiemy że nasza sala nie będzie obskurna... i na szczęście właściciel mówił prawdę ;)
Aha i dobrze też jest mieć osobny pokój zamykany na klucz, żeby "prezenty" zostawić ;)






Zawsze mnie ciekawiły te suwaczki...a co tam też mogę taki mieć ;)
 
 
Aleksa Wysłany: 2013-07-30, 08:45   
Pampersa mi dali i nowym nazwali


Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 4
Pytajcie o ubezpieczenie bo to ważne. Kojarzy ktoś hotel baron który spłonął w dniu czyjegoś wesela?
I agregat, co będzie jak zgaśnie światło? :masakra:




uznane za reklame/carol
 
 
layla Wysłany: 2014-01-21, 19:29   

Pampersa mi dali i nowym nazwali


Dołączyła: 06 Lis 2012
Posty: 13
Warto spytać czy właściciel jest cały czas na bieżąco w lokalu oraz o monitorowanie obsługi. To od drugiej strony. Niepilnowana obsługa po prostu pije alkohol.
 
 
100krotka
[Usunięty]
Wysłany: 2014-08-29, 11:17   


Jejku, strasznie macie rozbudowaną tą listę pytań. Jak pomyślę o swoich rozmowach na ten temat to w sumie nie pytaliśmy aż o tyle rzeczy tylko w sumie o podstawy. Ale w sumie co lokal to trzeba dogadywać inne rzeczy, ale i tak lepiej zapytać więcej niż mieć potem wątpliwości :)
 
 
annnnnastazja Wysłany: 2014-09-11, 10:31   Re: Lista pytań przy poszukiwaniu sali
Pampersa mi dali i nowym nazwali


Jak do nas trafilas?: od znajomej
Wiek: 57
Dołączyła: 26 Sie 2014
Posty: 7
Spróbujcie tutaj:



Licho napisał/a:
Sądzę, że coś takiego może się przydać następnym pannom młodym zaczynającym swoją krucjatę :rotfl: Ponieważ cena cenie nie równa, każda co innego zawiera, przy każdej trzeba lub nie coś doliczać...

Oczywiście to jest moja lista pytań, każdy może modyfikować (skreślać niepotrzebne, dopisywać potrzebne...)

1. Czy jest wolny termin XXX
2. Dla ilu osób dostosowana jest sala. Czy istnieje wymagane minimum / maximum? Czy poniżej minimum są dopłaty i jakie?
3. Jaki jest koszt na osobę, co zawiera cena
w szczególności:
- ile dań ciepłych, zimnych (trzeba pamiętać, że część sal liczy w "posiłkach" - obliczając pierwszy posiłek jako dwa dania bo zupa + drugie)
- napoje zimne (i czy są w limicie)
- tort
- ciasta
- owoce
- alkohol
- stół wiejski
- stół słodki (np. fontanna czekoladowa)
- grill
- barman
- pokój dla młodych
- inne pokoje
- dekoracje (żywe/sztuczne): sali, stołów, stolu młodych, przestrzeni za młodymi, pokrowce na krzesła itp
***w przypadku odpowiedzi, że nie - należy zapytać o cenę
3a. Czy dla wesela organizowane w piątek jest inna cena?
4. Jaki jest koszt w przypadku dzieci, w jakim wieku
5. Jaki jest koszt za zespół/fotografa/dj/kamerzystę, czy mają oni inne menu czy to samo co inni goście
6. Czy w przypadku własnego alkoholu płaci się korkowe (opłata za "serwis", podaną butelkę)
7. Czy na alkohole jest jakiś zamykany magazynek, czy w środku jest chłodnia, jak duża? Czy w tym magazynku coś jeszcze jest trzymane? Kiedy można przywieźć alkohol?
8. Na ile osób przypada 1 kelner?
9. Czy macie menu dla wegetarian, jak jest organizowane w przypadku jesli na sali są np. trzy takie osoby?
10. Czy są blisko noclegi, w jakich cenach?
11. Do której godziny może trwać wesele, o której trzeba zwolnić pokoje?
12. Od której godziny można się "wprowadzać" na salę, do pokoi?
13. Jakie są zasady rozliczeń finansowych? Ile zaliczki, kiedy resztę rozliczenia?
14. Czy istnieje możliwość zorganizowania u nich uroczystości ślubnej (zakładając, że USC się zgodzi?), czy jest za to jakaś dopłata?
15. Czy są jeszcze jakieś inne dopłaty? (za np serwis kelnerski?)

Jeśli coś pominęłam, to zapraszam do dopisywania :D


post edytowany-podejrzenie reklamy - ziel_lena
Ostatnio zmieniony przez ziel_lena 2014-09-12, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
donkeysyears Wysłany: 2014-09-23, 09:59   Jak wybrać sale na przyjęcie weselne?
Pampersa mi dali i nowym nazwali


Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 4
Rezerwacja miejsca - jeśli chcemy zorganizować przyjęcie weselne, to kluczowe i najważniejsze zadanie. Bez wyznaczonego terminu, trudno zaplanować całą resztę. Gdzie zorganizować wesele? Którą z możliwości wybrać: dom weselny, elegancka restauracja, nowoczesny klub, willa w wiejskim stylu, dwór, pałac czy może zamek?

Jak wybrać salę na przyjęcie weselne?Sala weselna ma spełniać nasze oczekiwania, w niej powinniśmy czuć się dobrze i komfortowo, tylko wtedy nasi goście też będą zadowoleni. Nie warto decydować się na określone miejsce, tylko dlatego, że polecają je krewni, sugerują rodzice czy dlatego, iż pracuje tam ktoś z naszych znajomych.

Rezerwacja sali na przyjęcie weselne
Wybór sali na wesele to jedna z ważniejszych kwestii związanych z organizacją wesela. Musimy jej dokonać naprawdę najwcześniej: najlepiej rok lub dwa przed ślubem.

Wielkość sali a ilość gości weselnych
Przed wyborem miejsca na przyjęcie weselne należy przede wszystkim określić liczbę gości. Zakres poszukiwań będzie uzależniony od tego, czy planujecie wesele na 50 czy może 150 osób. Sal na dużą ilość osób jest znaczenie mniej na mapie Polski i należy pamiętać, że zwykle terminy są rezerwowane z dużym wyprzedzeniem – często nawet z góry na dwa lata – zwłaszcza, jeśli Parze Młodej zależy na tym, aby tańce odbywały się na tej samej sali, na której znajdują się stoły dla gości, i żeby wszyscy byli umieszczeni w jednym pomieszczeniu.
Miejsc na mniejszą ilość osób jest sporo. Należy pamiętać, że niekoniecznie musi to być lokal, który organizuje wesela co sobotę. Można wybrać swoją ulubioną restaurację i odpowiednio dostosować do swoich potrzeb. Optymalne rozwiązanie oferują domy weselne, które urządzają przyjęcia zarówno mniejsze, jak i ogromne – na kilkaset osób. Kwestię powierzchni rozwiązują, np. zamykając i otwierając dodatkowe skrzydło, które w razie potrzeby pełni funkcję jadalni lub sali tanecznej.

Zazwyczaj około 80% zaproszonych gości weselnych przyjdzie na wesele. Wiele osób wśród pozostałych 20% nie będzie wstanie się określić nawet na tydzień przed ślubem, aby ostatecznie 2-3 dni przed ślubem zawiadomić o swojej absencji. Dlatego nie warto podawać zawyżonej liczby gości. Lepiej managerowi sali weselnej podać mniejszą liczbę (80%), a potem 1-2 tygodnie przed ślubem podwyższyć liczbę gości (w innym przypadku będzie musieli zapłacić sali talerzykowe od osób, których nie będzie na Waszym weselu).

Nie za mała, nie za duża sala weselna
Sala na przyjęcie weselne nie może być za mała, musi swobodnie pomieścić wszystkie zaproszone osoby oraz mieć odpowiednią powierzchnię do tańca. Zbyt obszerny lokal też nie jest wskazany, ponieważ goście po prostu za bardzo się rozproszą i zabawa może nie być z tego powodu udana. Przy wyborze miejsca trzeba wziąć pod uwagę również wiek i preferencje gości – nie warto decydować się na lokal, w którym goście nie będą czuli się komfortowo. Zabawa to wesoły spektakl, więc niech wszyscy będą jej uczestnikami.

Sala weselna na 10 punktów
Jeśli już mamy wytypowaną listę potencjalnych miejsc, w których moglibyśmy zorganizować przyjęcie weselne, obejrzyjmy je lub zlećmy dokonanie wyboru agencji ślubnej. Lokal na dobrą, weselną zabawę powinien spełniać kilka ważnych kryteriów, między innymi posiadać:

dostateczną liczbę czystych i schludnych toalet;
kuchnię;
odpowiednie oświetlenie – przed wybraniem konkretnego lokalu warto sprawdzić, czy po zapadnięciu zmroku da się w nim wytworzyć odpowiedni nastrój. Zabawa przy zbyt intensywnym oświetleniu nie wszystkim będzie się podobać. Im więcej świateł na sali, tym lepiej dla fotografa, pozwoli to na otrzymanie bardziej „miękkich obrazów”. Jeśli sala weselna należy raczej do ciemnych wnętrz, fotograf użyje światła błyskowego, co niestety zaowocuje ostrymi cieniami na fotografiach. Doskonałym pomysłem jest użycie jak największej liczby świec na stołach, stworzą magiczny nastrój. Jeżeli na weselu ma być kamerzysta, warto sprawdzić, w jaki sposób będzie doświetlał salę i czy na parkiecie nie będzie zbyt jasno.
odpowiednią akustykę – warto zwrócić na nią uwagę, bo wpłynie nie tylko na całokształt zabawy, ale także samopoczucie zaproszonych osób. Pamiętajcie: gości, którzy nie lubią głośnej muzyki (ludzi starszych, babcie, dziadków, ciocie, wujków) należy umieścić jak najdalej od sprzętu muzycznego, żeby spokojnie mogli porozmawiać. Zwróćcie uwagę na parkiet – drewniany ma właściwości pochłaniania dźwięku. Goście, którzy siedzą 15 m od zespołu czy didżeja będą mogli swobodnie rozmawiać nie przekrzykując się nawzajem. Odmienne właściwości mają płytki, które „roznoszą” dźwięk po każdym zakątku sali.
klimatyzację – jest wskazana szczególnie w ciepłych miesiącach. Jeśli w dzień ślubu będzie słoneczna (upalna) pogoda, warto rano pojechać na salę weselną i sprawdzić, czy klimatyzacja już została włączona, ponieważ musi ona schłodzić do odpowiedniej temperatury nie tylko powietrze w lokalu, ale m.in. ściany, stoły itd. Klimatyzacja pozwoli na utrzymanie komfortowych warunków klimatycznych w lokalu nawet przy ogromnym upale na zewnątrz, bez potrzeby dmuchania na gości lodowatym powietrzem w trakcie zabawy, zapobiegnie też tańcom w ukropie;
wjazd i toaletę dla osób niepełnosprawnych;
wydzielone miejsce na palarnię;
zielony teren, by goście mogli wyjść na zewnątrz a dzieci miały dobre miejsce do zabawy, np. pod opieką animatorów;
odpowiednio duży parking, który bez problemu pomieści wszystkie samochody. Warto zwrócić uwagę na to, czy jest strzeżony, czy należy za niego dodatkowo zapłacić?
możliwość noclegu – jeśli planujemy zaprosić dużo gości z daleka, trzeba zorientować się, jak wygląda sprawa noclegów; warto sprawdzić, czy obiekt w swojej ofercie posiada pokoje – ile kosztują, czy dostaniemy zniżki? Jeżeli noclegi zaplanowane są w dalszej odległości od sali weselnej, musimy pomyśleć o bezpiecznym, tanim, sprawnym transporcie. CIACH

Post niezgodny z regulaminem. Mpk
Ostatnio zmieniony przez mpk 2014-09-23, 14:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
lolek112 Wysłany: 2015-07-15, 07:41   
Pampersa mi dali i nowym nazwali


Wiek: 51
Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 12
podobno od początku 2016 bardzo ładną sale weselną będzie można zamawiać w uznane za reklame/carol koło Poznania :)




reklama jest platna/carol
Ostatnio zmieniony przez carol 2015-07-19, 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
basiamaj Wysłany: 2015-07-27, 06:30   
Pampersa mi dali i nowym nazwali


Wiek: 35
Dołączyła: 27 Lip 2015
Posty: 1
Bardzo dziękuję za te wszystkie pytania :) Właśnie zaczynamy planować nasze wesele i w sumie nie wiedzieliśmy od czego zacząć :) Te pytania dużo podpowiadają :)




reklama jest platna/carol
 
 
namma Wysłany: 2016-11-30, 11:32   
Pampersa mi dali i nowym nazwali


Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 4
My to dopiero się mieliśmy z tą salę. Umowa spisana a nam Pani 3 miesiące później wypowiada umowę. Ale się zdenerwowałam wtedy! No i szukaliśmy na szybko jakiejś, w końcu znaleźliśmy .... I bardzo dobrze się stało! Mieli o wiele niższą cenę za osobę a salę jeszcze piękniejszą!
Ostatnio zmieniony przez markdottir 2016-11-30, 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sill Wysłany: 2016-11-30, 19:33   

Poważnie uzależniona


Dołączyła: 01 Wrz 2008
Posty: 2913
serio? marketing szeptany na babińcu?? :zdziwko: :rotfl:




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



forumla.pl - fora internetowe
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group