Babiniec Cafe Strona Główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Drenaż ogrodu
Autor Wiadomość
roza20 Wysłany: 2013-01-22, 12:03   Drenaż ogrodu
Wałeczki na głowie, a ja netuje sobie

Dziewczyny mam pytanko czy w ogródku powinnam wykonać drenaż??Oczywiście nie teraz tylko wiosną:-). Powiem szczerze ze jesienia jak był deszcz woda troche sie zatrzymywała. Jest to dosć kosztowna inwestycja czy warto w nią inwestować? U sąsiadów którzy robili a padało też woda sie utrzymywała.
Doradzcie proszę pewnie większość z was ma juz z tym doswiadczenie a ja jestem zielona jedni mi doradzaja zeby zrobic inni ze szkoda kasy na to wydawac :hmmm:
Wiosna za nie długo do nas dotrze :rotfl: i bede sie chciała zając ogrodem :hyhy:

Blutka Wysłany: 2013-01-22, 15:45   

Starsza Kobieta

Ale po co odprowadzać wodę z ogrodu? Czy chodzi Ci o wodę wokół domu (fundamentów)? Pierwszy raz słyszę, żeby ktoś drenował całą działkę.

roza20 Wysłany: 2013-01-22, 16:10   

Blutka napisał/a:
Ale po co odprowadzać wodę z ogrodu? Czy chodzi Ci o wodę wokół domu (fundamentów)? Pierwszy raz słyszę, żeby ktoś drenował całą działkę.

Blutka ja sie na tym kompletnie nie znam, chodzi głownie o ogród w którym po deszczu woda nie wsiąka tylko sie utrzymuje na powierzchni. Oczywiście nie na całej 500 m działce tylko robią sie gdzie niegdzie takie wieksze kałuze i nie u wszystkich.
Nie wiem z czym to jest związane :mur:
Czyli ogólnie mówiąc to nie ma sensu tego robić??

Blutka Wysłany: 2013-01-22, 16:16   

Starsza Kobieta

roza20, musiałabyś się poradzić specjalisty, ale ja się z takim rozwiązaniem nie spotkałam.
Może problemem jest rodzaj gleby (słaboprzepuszczalna, np. glina blisko powierzchni)? A może wystarczy w tych miejscach posadzić coś, co lubi wodę i ją będzie szybko wypijać? ;) Popytaj kogoś, kto zajmuje się odwodnieniami i może Ci coś doradzi.

Na Muratorze znalazłam taki wątek: http://forum.muratordom.p...9-zrobi%C4%87-(

roza20 Wysłany: 2013-01-22, 16:57