Do czego używamy pompy paliwowej?
Pompka do przepompowywania paliwa służy do przetaczania paliwa z jednego zbiornika, do drugiego, albo ze zbiornika do dyszy. Taka pompa może być również używana do transferu paliwa z jednego samochodu do drugiego, lub jako pompka do ściągania paliwa z samochodu z powrotem do pojemnika magazynowego.
Istnieją pompki przeznaczone do przetaczania paliwa, oleju napędowego, ale też do użytku z różnego rodzaju innymi płynami jak benzyna, czy AdBlue.
Jeżeli zastanawiasz się, nad wyborem pompy paliwowej, to wiedz że zależy to od różnych czynników dotyczących tankowania, lokalizacji z których będziesz korzystać oraz pojazdów, które będziesz będziesz chciał zatankować.
Jedną z ważniejszych cech pomp, to natężenie przepływu, określające jak szybko zbiornik może być napełniony, w litrach na minutę(l/min). Od wielkości pojazdu zależy jaką pompę wybrać, jeżeli będzie miała za słaby przepływ, to skutkować on będzie długim czasem oczekiwania na napełnienie, a zbyt duży- wyciekami lub spienieniem.
W przypadku mniejszych pojazdów, na przykład samochodów, małych pojazdów przemysłowych tempo 50 l/ min będzie odpowiednie.
Z myślą o pojazdach, o większych zbiornikach, takich jak samochody transportowe, maszyny rolnicze, zalecane może być tempo 70l/min.
Natomiast dla pojazdów ze zbiornikami o dużej pojemności: autobusy, autokary, ciężkie pojazdy przemysłowe natężenie odpowiednie to 90l/min.
Pompy paliwowe można wybrać dla różnych źródeł zasilania, warto więc zastanowić się nad okolicznościami kiedy, będziemy takiej pompy używać.
Jeśli będziemy musieli tankować poza stacją benzynową dobrym rozwiązaniem może być pompka do paliwa 24v elektryczna i 12v. Różnią one między sobą szybkością przetaczania. Takie pompki są często dostarczane z niezbędnymi akcesoriami i można je podłączyć do akumulatora pojazdu.
Na stacji benzynowej ze zbiornikiem paliwa, możemy użyć pompy o napięciu 110v lub 230V, którą można podłączyć do sieci zasilającej wysokiego napięcia.
Są też ręczne pompy paliwa przeznaczone dla transmisji stosunkowo niewielkich ilości paliwa.