Promocje w sklepach spożywczych znajdziemy praktycznie przez cały rok. W niektórych sieciach rabaty na nowe produkty pojawiają się nawet dwa razy w tygodniu. Trzeba się postarać, by być z nimi na bieżąco. Jednak rabaty w supermarketach nie wyczerpują wszystkich promocji, jakimi kuszą nas sprzedawcy, a promocje w sklepach odzieżowych czy z elektroniką rządzą się trochę innymi prawami. Chcesz zobaczyć, kiedy można liczyć na atrakcyjne wyprzedaże? Przeczytaj nasz artykuł.
Promocje w sklepach odzieżowych
Promocje w sklepach odzieżowych możemy znaleźć przez cały rok, jednak przez dwa miesiące obowiązują tam największe rabaty: w styczniu i sierpniu. W styczniu znajdziemy na wyprzedażach konfekcję zimową, a w sierpniu – letnią. To czas, kiedy sklepy robią miejsce na rzeczy z nowych kolekcji i zależy im na wyprzedaży starej. Rabaty sięgają wtedy nawet 70%! Mogą być jeszcze wyższe pod koniec wyprzedaży, jednak uwaga: wtedy zazwyczaj brakuje już najpopularniejszych rozmiarów.
Promocje w sklepach z elektroniką i AGD
Rabaty na elektronikę i AGD zdarzają się bardzo często, zwykle jednak obejmują konkretną grupę produktów (np. lodówki, telewizory). Dzieje się tak najczęściej, kiedy na rynku ma się pojawić nowa technologia. Wtedy urządzenia oparte o starą technologię znacznie tanieją, a niejednokrotnie sprzedawane są w promocyjnej cenie. Rabaty na szerszy asortyment znajdziemy za to w czasie okołoświątecznym – w grudniu i kwietniu. Choć sklepy z elektroniką i AGD najchętniej reklamują swoje promocje przedświąteczne, prawda jest taka, że ten sam towar, który znajdziemy na przedświątecznej promocji, dostaniemy częstokroć jeszcze taniej, na… poświątecznej wyprzedaży. Jeśli więc nie szukamy produktów na świąteczne prezenty, warto z ich zakupem zaczekać.
Rabaty na nowe samochody
Jeśli decydujemy się na zakup nowego samochodu, ale chcemy go mieć w wyjątkowo okazyjnej cenie, powinniśmy zaczekać do końca roku. W grudniu i styczniu ruszają wyprzedaże starego rocznika. Z jednej strony możemy wtedy kupić nowy samochód z salonu ze znaczną promocją, a często także dodatkowym asortymentem; z drugiej strony musimy liczyć się z tym, że nasz nowy samochód szybciej straci na wartości, ponieważ po chwili będzie postrzegany już jako roczny – nawet jeśli dopiero wyjechał z salonu, bo wiek samochodu liczy się według rocznika produkcji. Jeśli jednak nie zmieniasz samochodu zbyt często i możesz sobie pozwolić na taki spadek wartości, rabaty u sprzedawców mogą cię wtedy mile zaskoczyć.
Promocje zza oceanu
Coraz częściej do Polski docierają akcje promocyjne rozkręcone kiedyś na Zachodzie, głównie w Stanach Zjednoczonych. Przykładem jest black friday, czyli czarny piątek, który w 2019 r. przypada na 29 listopada. To dzień, w którym promocje w sklepach z zasady są ogromne. W Polsce nie ma to jeszcze amerykańskiej skali, ale tendencja do uwzględniania tego „święta” w kalendarzu promocji staje się coraz bardziej wyraźna. Warto mieć na oku rabaty tego dnia, a czasem nawet całego tygodnia.