Alternatywa dla reklamy na Instagramie

Nowe formy reklamy w Internecie to konieczność, odkąd na Instagramie radykalnie zaczęły spadać zasięgi, a zyski z reklam, nawet w przypadku najbardziej opiniotwórczych influencerów, nie są już tak wysokie, jak kilka lat temu.

Kwestia ta jest szczególnie ważna dla inwestorów, przedsiębiorców i handlowców, którzy opierają swoją działalność na budowaniu marki w sieci. Jeszcze jakiś czas temu lokowanie produktu w postach mniej lub bardziej znanych celebrytów albo sponsorowanie własnych postów, były w stanie znacznie podbić popularność poszczególnych produktów. Specjalne algorytmy kierowały konkretne posty do osób w określonym wieku i o sprecyzowanych zainteresowaniach. Dziś coraz częściej okazuje się, że to nie wystarcza, a reklamodawcy szukają w Internecie innych rozwiązań.

Lajki na Instagramie alternatywą dla reklamy

Reklamy na Instagramie to spora inwestycja, która nie zawsze daje zaplanowane przez nas rezultaty. Początkujące biznesy nie mogą sobie na to pozwolić, dlatego dobrym zamiennikiem będzie zakup lajków na Instagramie.

Proces ten jest o wiele krótszy i tańszy, a co najważniejsze dokładnie wiemy w co zainwestowaliśmy i ile polubień czy obserwacji dostaniemy. Kolejnym przeważającym czynnikiem jest brak ukrytych kosztów. Podczas zakupu reklamy nigdy nie wiemy, czy nie wyskoczą nam dodatkowe wydatki. W przypadku zakupu obserwujących od początku do końca wiemy, ile będzie nas to kosztować.

Filmy zamiast zdjęć

Lata dwudzieste XXI wieku przynoszą nowe trendy w social mediach i żądzą się swoimi prawami. Same zdjęcia nie zawsze są w stanie oddać dynamikę dzisiejszych czasów, ruch i wszelką aktywność. Zaletą filmów jest również dźwięk, co daje im sporą przewagę wobec niemych i nieruchomych postów z fotografiami. Dlatego reklamodawcy chcący podążać z duchem czasów coraz częściej decydują się na umieszczanie swoich reklam w video blogach prowadzonych przez zdobywających sławę vlogerów.

Materiały sponsorowane zostają tam umieszczone w nieinwazyjny i raczej subtelny sposób, ale nie da się ich nie zauważyć, kiedy oglądamy dany filmik. W ten sposób, obojętnie czy w pełnie świadomie czy podprogowo, ludzie zaczynają kojarzyć konkretne produkty, logotypy i slogany reklamowe. Warto również znaleźć vlogerów, którzy utożsamiają się z reklamowanymi przez nas treściami, aby stworzyli spersonalizowaną reklamę. Dzięki temu nasz produkt zostanie przedstawiony wyjątkowo, a poza tym mamy pewność, że reklama trafi do docelowej grupy potencjalnych klientów.

Reklamy na popularnych blogach

Najlepszymi influencerami w sieci są ci, którzy zdobyli nie tylko rozgłos czy zasięgi, a przede wszystkim zaufanie swoich fanów w pewnych kategoriach.

Blogi tematyczne prowadzone przez osoby wywierające realny wpływ na opinie swoich czytelników, to doskonałe miejsce na reklamę. To właśnie z blogów, a nie internetowych encyklopedii, najczęściej czerpiemy dzisiaj wiedzę na temat świata, nowinek technologicznych, modnych kosmetyków i kreacji. Wystarczy przeprowadzić rekonesans i odkryć blogerów, którzy poruszają bliskie nam kwestie.

Oczywiste jest, że człowiek, który na co dzień występuje w roli znawcy mody, nie będzie zbyt wiarygodny, kiedy nagle zacznie reklamować produkty z branży motoryzacyjnej lub kulinarnej. Jeśli jednak nasz produkt będzie reklamowany przez człowieka, który ma z nim coś wspólnego i przedstawi go w samych superlatywach, prawdopodobnie zyskamy klientów. Zaufanie , którym influencerzy cieszą się w swoich kategoriach, można wykorzystać do tego, aby część ich fanów zainteresowała się również tym, co my mamy w swojej ofercie.

Czy warto inwestować w reklamy?

Odpowiedź jest prosta. Reklamy to konieczność, jeśli budujesz własną markę. Najwięksi przedsiębiorcy na rynku powtarzają, że marka jest ważniejsza niż produkt. Firmy takie jak Nike czy Coca-Cola inwestują miliardy w spektakularne reklamy w każdym zakątku świata i o wiele mniejsze kwoty na samą produkcję, która jest cedowana na najtańszych kontrahentów.

Niezależnie od branży, aby zaistnieć trzeba nie tylko działać, ale również pokazywać się i dać się poznać. W wielu branżach rynek jest przesycony, a wybicie się wymaga ogromnych nakładów kreatywności i nieustannej pracy. Wybranie odpowiedniej formy reklamy jest niezbędne, aby zacząć funkcjonować w świadomości ludzi i dotrzeć do klientów. W niektórych branżach sprawdzą się same media społecznościowe prowadzone w aktywny sposób i marketing szeptany. W innych popularność zwiększy obecność na kontach popularnych influencerów, a niektórzy wracają do analogowych form reklamy, wykupując bannery w uczęszczanych miejscach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here